Innsiktsdrevne prosesser til skreddersydde løsninger

Black outline illustration of round glasses with a small reflection on one lens, set against a white background.

Prologue jobber i skjæringspunktet mellom samfunnsvitenskap, design og strategisk utvikling.

A cartoon illustration of a yellow pencil with a pink eraser on one end.

PROLOGUES 10 PRODUKTER

Illustration of a pink lollipop with green twisted wrappers on a stick, Leaning against a brown stick or candy stick, on a light green background.

PLUKK & MIX

Med utgangspunkt i hvert prosjekts unike behov leveres alt fra timesbasert rådgivning til større research- og strategiprosesser – enten det gjelder byrom, bygg eller kombinasjoner av fysisk og sosial infrastruktur.

Kjernen i arbeidet er en tverrfaglig og helhetlig tilnærming som kobler mennesker, steder og idéer. Vi leder brukerorienterte prosesser, fasiliterer samskaping og oversetter kompleks innsikt til konkrete design- og utviklingsgrep. Når det kreves dras Prologues nettverk av samarbeidspartnere inn.

Gjennom grundige analyser og strategisk rådgivning styrker Prologue kundenes evne til å fatte beslutninger som både er kunnskapsbaserte og menneskeorienterte. Resultatet er steder og konsepter som skaper verdi – sosialt, funksjonelt og estetisk, i tillegg til økonomisk.

1. Analytisk innsiktsrapport -kunnskapsgrunnlag og medvirkningprosess

Solid innsikt å bygge videre på og en prosess som samler teamet mot samme mål. Hvis du er interessert i å se et eksempel, ta kontakt!

A wooden pier extending into a body of water with hills in the background, under a partly cloudy sky.

2. Reelle personas av ulike målgrupper med visuelle livsstilsmarkører

Samle teamet rundt hvem man ønsker å nå og hvordan dette bør gjøres. En jordnær og enkel fremstilling.    

A bicycle with orange wheels and a blue frame, parked against a white brick wall.

3. Innhold, fasilitering av workshop og utarbeidelse av konkrete anbefalinger

Engasjerende og inkluderende kreativ samskaping med tilhørende strategisk output.

Illustration of two pink brains connected by a tangled black cord with a plug and socket on each end, set against a light blue background.

4. Idébank midlertidig aktivering og omdømmebygging

Strategi for hvordan man kan aktivere ulike uterom og rom i bygg for å skape interesse, jobbe aktivt med historiefortelling og omdømme, og prøve ut idéer for å treffe riktigere i endelige løsninger. 

Collection of Polaroid photos on a table, with some showing beaches and others with desserts, along with rolls of washi tape in the background.

5. Optimalisering av brukerreiser fra A til Å 

Tjenestedesignblikk ved å se på stedet som en tjeneste eller tjenestene som finner sted på et sted - før, under og etter opphold. 

Silhouetted ski lift chairs hanging from cables at sunset with mountains in the background.

6. Strategi for sosialt bærekraftige steder

Fokus på å fremme folkehelse og inkluderende stedsutvikling på tvers av alder, kjønn og kultur. 

A young child swimming in a pool, wearing a colorful swim cap and floating with a decorated inflatable ring.

7. Design brief for innkjøp av visuelt materiale / design

Overordnet beskrivelse av brukerbehov rundt kommunikasjon, identitet og innhold.

A rural scene with a black wooden building, small church steeple, people walking, and flags of the United Kingdom, with mountains in the background.

8. Design brief for innkjøp av arkitektur, interiørarkitektur og landskapsarkitektur

Overordnet beskrivelse av brukerbehov rundt rom og uterom.

A snowy mountain village street with a bright sun overhead, silhouetted buildings on either side, and two people walking down the center of the street.

9. Programmering av uterom og rom i bygg

Planlegging av avgrensede rom med definerte mål og med innhold og funksjoner knyttet til ulike rom ute og inne. Tilhørende skisser som viser utforming/design eller eksempler på det.

Interior of an ice hotel with an ice chandelier hanging from the ceiling and an ice wall in the background.

10. Helhetlig merkevareprosess

I samarbeid med merkevareekspert og valgt designbyrå leverer vi en komplett pakke på merkevareprosess for stedsutviklingsprosjekter uavhengig av skala.

Collage of images including a logo for Danebu Kongsgard, a dining area in a restaurant with candles, a bottle of Fjell Pilsner beer, bread in a basket, and a stamped paper with the bakery's logo.