
Innsiktsdrevne prosesser til skreddersydde løsninger
Prologue jobber i skjæringspunktet mellom samfunnsvitenskap, design og strategisk utvikling.
PROLOGUES 10 PRODUKTER
PLUKK & MIX
Med utgangspunkt i hvert prosjekts unike behov leveres alt fra timesbasert rådgivning til større research- og strategiprosesser – enten det gjelder byrom, bygg eller kombinasjoner av fysisk og sosial infrastruktur.
Kjernen i arbeidet er en tverrfaglig og helhetlig tilnærming som kobler mennesker, steder og idéer. Vi leder brukerorienterte prosesser, fasiliterer samskaping og oversetter kompleks innsikt til konkrete design- og utviklingsgrep. Når det kreves dras Prologues nettverk av samarbeidspartnere inn.
Gjennom grundige analyser og strategisk rådgivning styrker Prologue kundenes evne til å fatte beslutninger som både er kunnskapsbaserte og menneskeorienterte. Resultatet er steder og konsepter som skaper verdi – sosialt, funksjonelt og estetisk, i tillegg til økonomisk.
1. Analytisk innsiktsrapport -kunnskapsgrunnlag og medvirkningprosess
Solid innsikt å bygge videre på og en prosess som samler teamet mot samme mål. Hvis du er interessert i å se et eksempel, ta kontakt!
2. Reelle personas av ulike målgrupper med visuelle livsstilsmarkører
Samle teamet rundt hvem man ønsker å nå og hvordan dette bør gjøres. En jordnær og enkel fremstilling.
3. Innhold, fasilitering av workshop og utarbeidelse av konkrete anbefalinger
Engasjerende og inkluderende kreativ samskaping med tilhørende strategisk output.
4. Idébank midlertidig aktivering og omdømmebygging
Strategi for hvordan man kan aktivere ulike uterom og rom i bygg for å skape interesse, jobbe aktivt med historiefortelling og omdømme, og prøve ut idéer for å treffe riktigere i endelige løsninger.
5. Optimalisering av brukerreiser fra A til Å
Tjenestedesignblikk ved å se på stedet som en tjeneste eller tjenestene som finner sted på et sted - før, under og etter opphold.
6. Strategi for sosialt bærekraftige steder
Fokus på å fremme folkehelse og inkluderende stedsutvikling på tvers av alder, kjønn og kultur.
7. Design brief for innkjøp av visuelt materiale / design
Overordnet beskrivelse av brukerbehov rundt kommunikasjon, identitet og innhold.
8. Design brief for innkjøp av arkitektur, interiørarkitektur og landskapsarkitektur
Overordnet beskrivelse av brukerbehov rundt rom og uterom.
9. Programmering av uterom og rom i bygg
Planlegging av avgrensede rom med definerte mål og med innhold og funksjoner knyttet til ulike rom ute og inne. Tilhørende skisser som viser utforming/design eller eksempler på det.
10. Helhetlig merkevareprosess
I samarbeid med merkevareekspert og valgt designbyrå leverer vi en komplett pakke på merkevareprosess for stedsutviklingsprosjekter uavhengig av skala.