Inkluderende bolig- og tettstedsutvikling
✩
Opplevelsesbasert destinasjonsutvikling
✩
Målgruppestrategi
✩
Opplevelsesbasert uterom
✩
Ombruk og midlertidig aktivering
✩
Inkluderende bolig- og tettstedsutvikling ✩ Opplevelsesbasert destinasjonsutvikling ✩ Målgruppestrategi ✩ Opplevelsesbasert uterom ✩ Ombruk og midlertidig aktivering ✩
Utvalgte prosjekter vi har jobbet med
✩ Inkluderende bolig- og tettstedsvikling
OPPDRAG
Molobyen: Bistått Breivika Utvikling og Bodø kommune med flere prosesser i forbindelse med utvikling av ny blågrønn bydel gjennom bred medvirkning, midlertidige aktivering og stedsidentitet.
Bodø kommune: Ledet bred medvirkning i revisjonen av kommuneplanen med Saltstraumen, og ga strategiske anbefalinger innen bolig, tettstedsutvikling og turisme.
Kolbotn: Holdt workshop med frivilligheten for å forme et levende sentrumsbygg med aktive førsteetasjer og inkluderende uteområder.
DOGA / Folketråkk: Utviklet et digitalt medvirkningsverktøy som gjør det enklere for kommuner å inkludere alle grupper i planprosesser.
Urbane Turistveier: Engasjerte nabolag og byutviklingsmiljøer i en medvirkningsprosess for å utforske nye urbane reiseruter.
World Wide Narrative: Rådgivning i brukerstudier og konseptutvikling for Leieboerforeningen, med fokus på trivsel og fellesskap i nabolag.
DOGA / Inclusive design: Kartla hvordan arkitektur kan bli mer inkluderende for ulike brukergrupper med fokus på arkitektenes brukerprosesser
BRAK: Analyserte kvalitative data og ga innsikt til prosjektet som skal styrke bo- og blilyst i regionen Telemark og Vestfold, på oppdrag fra Mimir.
Norgesgruppen: Brukerinnsikt og kravspesifikasjon for nye kontorlokaler på Skøyen, med fokus på arbeidsmiljø og identitet.
✩ Opplevelsesbasert destinasjonsutvikling
OPPDRAG
Fornebu Brygge: Utviklingen av Fjordarium, et nytt havsenter, gjennom konseptutvikling, innholdsproduksjon, medvirkning og midlertidig aktivering.
Visit Nordkapp: Utforsket hvordan historiefortelling og bedre flyt kan gi besøkende en sterkere opplevelse av regionen, i samarbeid med Designit.
Visit Svalbard: Kartla turisters behov gjennom observasjon og intervjuer, og leverte anbefalinger for nye tjenester og tilrettelegging.
Gaustablikk høyfjellshotell: Gjennomførte en full brukerreiseanalyse og ga tydelige anbefalinger for å forbedre gjesteopplevelsen.
Lillehammer Turist: Gjennomførte helhetlig brukerstudie og skapte opplevelsesprinsipper for kultur, historie og natur i regionen.
Kirkenes: Kartla turistopplevelser og ga anbefalinger for å styrke destinasjonen.
Norefjell/Sigdal: Utviklet målgrupper og strategier basert på dyptgående innsikt i fritidsboligbrukernes behov.
✩ Konseptuell tjenesteutvikling & optimaliserte brukerreiser
OPPDRAG
MUNCH / butikk: Prologue har bidratt til utviklingen av målgruppestrategien for Fotohuset DEICH - et nytt samlingssted der foto, kultur og fellesskap møtes. Prosjektet bygger på innsikt og sosial bærekraft, og er utviklet i samarbeid med Design Matters.
Bærum kommune: Feltarbeid og brukerstudier for å kartlegge samspillet mellom skoler og læringssituasjoner, i samarbeid med Comte Bureau.
Høyt & Lavt: Evaluerte hele brukerreisen til klatreparken og ga klare anbefalinger for tjenesteutvikling og ny visuell identitet. Støttet av Innovasjon Norge.
Bane NOR: Utviklet konsepter for å gjøre togstasjoner mer trygge, innbydende og informative gjennom tjenestedesign, i samarbeid med Comte Burau.
Norwegian Travel Conference: Anvendte opplevelsesdesign for å skape en bedre brukerreise under en av Norges største reiselivskonferanser.
Oslo Design Fair: Kartla utstilleres behov og optimaliserte brukerreisen for ny visuell identitet, i samarbeid med We Oslo.
MUNCH / Kafé: Brukerinnsikt og anbefalinger for å forbedre opplevelsen både inne i kaféen og i uterommet rundt.
Kahoot: Veiledet ansatte i design research og gjennomførte brukerstudier i Cape Town og Austin for å forbedre læringsplattformen gjennom tjenestedesignmetodikk.
KAMA: Kvalitativ brukertesting og utvikling av en interaktiv bok som bringer generasjoner nærmere gjennom samtaler og minner.
UDI: Tjenestedesignprosjekt om ny førstelinjetjeneste for UDI i samarbeid med DesignIt.
✩ Målgruppestrategi & Livsstilsmarkører
OPPDRAG
Fotohuset DEICH: Prologue har bidratt til utviklingen av Fotohuset DEICH – et nytt samlingssted der foto, kultur og fellesskap møtes, bygget på innsikt, målgruppestrategi og sosial bærekraft, i samarbeid med Design Matters.
Danebu kongsgård: Rådgivning i opplevelsesdesign og målgruppeutvikling for å styrke identitet og ny visuell profil, i samarbeid med We Oslo.
Badelandene: Workshops og personas for å styrke opplevelsen for ulike brukergrupper i badeland og svømmehaller.
KORO: Leveranse av målgruppeinnsikt og strategi for ny nettside, i samarbeid med Dekode.
Bømlo: Rådgivning rundt utvikling av målgruppestrategi / personas for tilflytterstrategi på oppdrag fra Leva Urban Design.
✩ Opplevelsebaserte uterom
OPPDRAG
Longyearbyen vandreløype: Designet en helårs vandreløype som binder sammen natur, historie og identitet – en gratis opplevelse for lokalsamfunn og turister. I samarbeid med Agraff Arkitekter, Light Burau og COWI.
Oslo kommune: Undersøkte hvordan sykkelparkering i Oslo kan bli enklere og bedre, i samarbeid med Lala Tøyen.
Krekke rasteplass: Representerte brukerne i utviklingen av en ny rasteplass, med fokus på behov, skilting og opplevelse, i samarbeid med Lala Tøyen.
✩ Ombruk av bygg / uterom og midlertidig aktivering
OPPDRAG
Godsbanehallen, Drammen: Ga innsikt og strategi for å utvikle hallen til et bærekraftig og inkluderende nabolagsikon, i samarbeid med Leva Urban Design.
Levende Lokaler / DOGA: Skapte nye ideer til hvordan tomme bylokaler kan fylles med liv, innhold og fellesskap gjennom workshops og konseptutvikling.