Inkluderende bolig- og tettstedsutvikling

Opplevelsesbasert destinasjonsutvikling

Målgruppestrategi

Opplevelsesbasert uterom

Ombruk og midlertidig aktivering

Inkluderende bolig- og tettstedsutvikling ✩ Opplevelsesbasert destinasjonsutvikling ✩ Målgruppestrategi ✩ Opplevelsesbasert uterom ✩ Ombruk og midlertidig aktivering ✩

Utvalgte prosjekter vi har jobbet med

Inkluderende bolig- og tettstedsvikling

Illustration of a person standing on a boat tying a rope to a docked boat, with other boats nearby in a marina.

OPPDRAG

Molobyen: Bistått Breivika Utvikling og Bodø kommune med flere prosesser i forbindelse med utvikling av ny blågrønn bydel gjennom bred medvirkning, midlertidige aktivering og stedsidentitet.

Bodø kommune: Ledet bred medvirkning i revisjonen av kommuneplanen med Saltstraumen, og ga strategiske anbefalinger innen bolig, tettstedsutvikling og turisme.

Kolbotn: Holdt workshop med frivilligheten for å forme et levende sentrumsbygg med aktive førsteetasjer og inkluderende uteområder.

DOGA / Folketråkk: Utviklet et digitalt medvirkningsverktøy som gjør det enklere for kommuner å inkludere alle grupper i planprosesser.

Urbane Turistveier: Engasjerte nabolag og byutviklingsmiljøer i en medvirkningsprosess for å utforske nye urbane reiseruter.

World Wide Narrative: Rådgivning i brukerstudier og konseptutvikling for Leieboerforeningen, med fokus på trivsel og fellesskap i nabolag.

DOGA / Inclusive design: Kartla hvordan arkitektur kan bli mer inkluderende for ulike brukergrupper med fokus på arkitektenes brukerprosesser

BRAK: Analyserte kvalitative data og ga innsikt til prosjektet som skal styrke bo- og blilyst i regionen Telemark og Vestfold, på oppdrag fra Mimir. 

Norgesgruppen: Brukerinnsikt og kravspesifikasjon for nye kontorlokaler på Skøyen, med fokus på arbeidsmiljø og identitet.

✩ Opplevelsesbasert destinasjonsutvikling

A dog sled team pulling a sled through snowy landscape with mountains in the background.

OPPDRAG

Fornebu Brygge: Utviklingen av Fjordarium, et nytt havsenter, gjennom konseptutvikling, innholdsproduksjon, medvirkning og midlertidig aktivering. 

Visit Nordkapp: Utforsket hvordan historiefortelling og bedre flyt kan gi besøkende en sterkere opplevelse av regionen, i samarbeid med Designit.

Visit Svalbard: Kartla turisters behov gjennom observasjon og intervjuer, og leverte anbefalinger for nye tjenester og tilrettelegging.

Gaustablikk høyfjellshotell: Gjennomførte en full brukerreiseanalyse og ga tydelige anbefalinger for å forbedre gjesteopplevelsen.

Lillehammer Turist: Gjennomførte helhetlig brukerstudie og skapte opplevelsesprinsipper for kultur, historie og natur i regionen. 

Kirkenes: Kartla turistopplevelser og ga anbefalinger for å styrke destinasjonen.

Norefjell/Sigdal: Utviklet målgrupper og strategier basert på dyptgående innsikt i fritidsboligbrukernes behov.

Konseptuell tjenesteutvikling & optimaliserte brukerreiser 

A food truck named Salt & Straw parked outdoors near a construction site with an unfinished high-rise building. People are standing in line, ordering, and sitting at tables under umbrellas.

OPPDRAG

MUNCH / butikk: Prologue har bidratt til utviklingen av målgruppestrategien for Fotohuset DEICH - et nytt samlingssted der foto, kultur og fellesskap møtes. Prosjektet bygger på innsikt og sosial bærekraft, og er utviklet i samarbeid med Design Matters.

Bærum kommune: Feltarbeid og brukerstudier for å kartlegge samspillet mellom skoler og læringssituasjoner, i samarbeid med Comte Bureau.

Høyt & Lavt: Evaluerte hele brukerreisen til klatreparken og ga klare anbefalinger for tjenesteutvikling og ny visuell identitet. Støttet av Innovasjon Norge.

Bane NOR: Utviklet konsepter for å gjøre togstasjoner mer trygge, innbydende og informative gjennom tjenestedesign, i samarbeid med Comte Burau. 

Norwegian Travel Conference: Anvendte opplevelsesdesign for å skape en bedre brukerreise under en av Norges største reiselivskonferanser.

Oslo Design Fair: Kartla utstilleres behov og optimaliserte brukerreisen for ny visuell identitet, i samarbeid med We Oslo.

MUNCH / Kafé: Brukerinnsikt og anbefalinger for å forbedre opplevelsen både inne i kaféen og i uterommet rundt.

Kahoot: Veiledet ansatte i design research og gjennomførte brukerstudier i Cape Town og Austin for å forbedre læringsplattformen gjennom tjenestedesignmetodikk.

KAMA: Kvalitativ brukertesting og utvikling av en interaktiv bok som bringer generasjoner nærmere gjennom samtaler og minner.

UDI: Tjenestedesignprosjekt om ny førstelinjetjeneste for UDI i samarbeid med DesignIt.

✩ Målgruppestrategi & Livsstilsmarkører

Neon sign on a dark wall displaying the word "DEICH" in red and part of other text below.

OPPDRAG

Fotohuset DEICH: Prologue har bidratt til utviklingen av Fotohuset DEICH – et nytt samlingssted der foto, kultur og fellesskap møtes, bygget på innsikt, målgruppestrategi og sosial bærekraft, i samarbeid med Design Matters.

Danebu kongsgård: Rådgivning i opplevelsesdesign og målgruppeutvikling for å styrke identitet og ny visuell profil, i samarbeid med We Oslo.

Badelandene: Workshops og personas for å styrke opplevelsen for ulike brukergrupper i badeland og svømmehaller.

KORO: Leveranse av målgruppeinnsikt og strategi for ny nettside, i samarbeid med Dekode.

Bømlo: Rådgivning rundt utvikling av målgruppestrategi / personas for tilflytterstrategi på oppdrag fra Leva Urban Design. 

✩ Opplevelsebaserte uterom 

A small wooden doghouse with the sign 'Nodhytta' on it, placed on a dock. A red mailbox labeled 'Polar Dog Mail' is mounted on a post nearby. An oil lantern is positioned on the doghouse, with a large blue ship in the background on the water.

OPPDRAG

Longyearbyen vandreløype: Designet en helårs vandreløype som binder sammen natur, historie og identitet – en gratis opplevelse for lokalsamfunn og turister. I samarbeid med Agraff Arkitekter, Light Burau og COWI.

Oslo kommune: Undersøkte hvordan sykkelparkering i Oslo kan bli enklere og bedre, i samarbeid med Lala Tøyen.

Krekke rasteplass: Representerte brukerne i utviklingen av en ny rasteplass, med fokus på behov, skilting og opplevelse, i samarbeid med Lala Tøyen.

Ombruk av bygg / uterom og midlertidig aktivering 

Map of an indoor and outdoor activity center with various labeled areas including concert stage, workshop, art library, dance halls, creative workshops, coffee bar, bike track, sculpture playground, painting area, craft, scene, and several activity zones in Norwegian.

OPPDRAG

Godsbanehallen, Drammen: Ga innsikt og strategi for å utvikle hallen til et bærekraftig og inkluderende nabolagsikon, i samarbeid med Leva Urban Design.

Levende Lokaler / DOGA: Skapte nye ideer til hvordan tomme bylokaler kan fylles med liv, innhold og fellesskap gjennom workshops og konseptutvikling.